Gmina Miejska Zgorzelec - Urząd Miasta Zgorzelec zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej zgorzelec.konsultacjejst.pl.
- Data publikacji:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest zgodna - strona jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych .
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Koordynator ds. dostępności Agnieszka Patrzałek
- E-mail: [email protected]
- Numer telefonu: 75 77 59 900
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Koordynator ds. dostępności Agnieszka Patrzałek — mejlowo [email protected] telefonicznie 75 77 59 900.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl .
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Budynek: Urząd Miasta Zgorzelec, ul. Domańskiego 7
Do budynku prowadzą trzy wejścia: pierwsze od ul. Warszawskiej i drugie od ul. Domańskiego. Wejścia nie są zabezpieczone bramkami. Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Przy Urzędzie Miasta Zgorzelec znajdują się 2 miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością, jedno od strony ul.Warszawskiej, położone bezpośrednio przy wejściu do budynku, oraz jedno od strony ul.Domańskiego.
Wejścia od ul. Domańskiego nie są dostępne dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Wejście od ul. Warszawskiej jest dostępne dla osób z niepełnosprawnością ruchową, nie ma progu, wejście z poziomu chodnika. Drzwi zewnętrzne posiadają klamkę na dogodnej wysokości, a przy drzwiach znajduje się dzwonek, który interesant może użyć w celu wezwania pomocy w otwarciu drzwi, wewnątrz znajdują się drzwi rozsuwane automatycznie. Istnieje możliwość wejścia do Urzędu wraz z psem asystującym. Toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze budynku. W budynku brak windy, brak również platformy przyschodowej. Jako dostęp alternatywny dla interesanta z niepełnosprawnością ruchową, możliwa jest obsługa na parterze po lewej stronie od wejścia przy ul. Warszawskiej w Punkcie Obsługi Interesanta.
W przypadku spraw załatwianych na innych kondygnacjach niż parter budynku, pracownik Punktu Obsługi Interesanta telefonicznie przywołuje merytorycznego pracownika, który obsługę interesanta z niepełnosprawnością ruchową prowadzi na parterze budynku. W budynku przy wejściu znajduje się mapa tyflograficzna informująca o układzie przestrzennym kondygnacji parteru budynku oraz oznakowane są poręcze w alfabecie Braile’a, informujące o lokalizacji, w której znajduje się odbiorca. Umieszczono ozanczenia kontrastowe u podstawy i uszczytu biegu schodów. Nie ma druku powiększonego dla osób słabowidzących. Informacja o rozkładzie pomieszczeń w budynku jest również zapewniona przez pracowników Punktu Obsługi Interesanta.
W Punkcie Obsługi Interesanta zainstalowano pętlę indukcyjną. Pętla indukcyjna to takie urządzenie, które pomaga lepiej słyszeć osobom, które mają aparaty słuchowe. Pracownicy Punktu Obsługi Interesanta głosowo informują także o lokalizacji wydziałów i dostępnych usługach.Na wniosek osoby zainteresowanej zapewnione jest skorzystanie z usług tłumacza języka migowego. W celu skorzystania z pośrednictwa tłumacza języka migowego należy powiadomić Urząd Miasta Zgorzelec o tym fakcie co najmniej 3 dni robocze przed dniem, kiedy planuje się załatwiać sprawę.